Katri 

-

Crosstraining-pienryhmä

Olen Katri ja ollut Elinan asiakkaana lähes kaksi vuotta Crosstraining-pienryhmässä. Lähdin mukaan ryhmään, koska halusin päivittää saliharjoittelun tekniikka ja
tarvitsin siihen ohjausta. Tekniikan ohella halusin kehittää myös voimaa ja liikkuvuutta.


Ilokseni olen huomannut, että kehitystä on tapahtunut, olen pikkuhiljaa voinut lisätä painoja ja omatoiminen treenaminen onnistuu, kun tekniikka on hallussa.
Treenit ovat vaihtelevia, välillä sykkeet katossa, ja tekniikkaharjoituksia on lähes joka kerta.

 

Ryhmässämme on hyvä henki, kannustamme ja rohkaisemme toisiamme menemään myös epämukavuusalueelle. Treenaaminen ei myöskään aina ole totista torvensoittoa, useimmiten lähdemme kotiin salilta hymyssä suin.
 

Elinan ohjaus on kannustavaa ja sopivasti haastavaa. Olen ollut tyytyväinen päätökseeni lähteä mukaan ja aion jatkossakin pysyä ryhmässä.

Elina

-

Crosstraining-pienryhmä

Olen Elina Kiuru ja olen ollut Elinan valmennuksessa

lähen kahden vuoden ajan. Aloitin Elinan pienryhmävalmennuksessa syksyllä 2018. Valitsin Elinan valmentajakseni, koska olin jo aiemmin käynyt Elinan ryhmäliikuntatunneilla.


Hän on valloittava persoona. Elinan esimerkillinen huolehtiminen omasta hyvinvoinnista näkyi minulle
kannustava ja inspiroivana. Ennen Elinan valmennusta

olin liikkunut aktiivisesti erilaisten lajien parissa,
ilman suurempia tavoitteita. Toki useita ½ maratoneja

on tullut juostua ja aina oli tietysti aikatavoite.


Olen erittäin kilpailuhenkinen ja siitä syystä pienryhmävalmennus sopii minulle. Saan muista ryhmäläisistä paljon lisäenergiaa. Olen aina ajatellut saliharjoittelusta, että isoja painoja ei kannata käyttää,

että ei tule isoja lihaksia. Tämä ajatus on onneksi

muuttunut Elinan valmennuksessa.

 

Kun aloitin Elinan valmennuksessa, alusta
asti Elina kannusti ja rohkaisi nimenomaan käyttämään

isoja painoja. Hän on omalla esimerkillään näyttänyt, että
kaikkeen pystyy kyllä, kun vaan tahtoa ja

motivaatiota löytyy.

 

Minulle sopii sellainen valmentaja, joka ohjaa
menemään pois omalta mukavuusalueelta ja iloitsee onnistumisista. Hän ”ruoskii” minua sopivalla tavalla,
minä tykkään ja nautin siitä. Olemme vuoden aikaan saaneet kokea monta onnistumisen hetkeä,

mm. ensimmäiset leuanvedot ja ojentajapunnerrukset.

 

Elinan kannustamana olen myös tehnyt
voimaharjoittelussa maximi suorituksia, takakyykky 100 kg. Olen ylittänyt itseni lähes jokaisella
treenikerralla. Onnistumisten kautta olen saanut

lisäpuhtia jatkamaan kovaa harjoittelua ja olen

jaksanut paremmin myös työelämässä.

 

Elina on antanut myös paljon hyviä vinkkejä ravitsemukseen liittyen. Ravitsemus on tärkeä osa kokonaisvaltaista hyvinvointia ja kehittymistä.

 

On ollut hienoa nähdä, miten Elina on kasvanut ja

kehittynyt valmentajana vuoden aikana, hän on saanut
lisäosaamista ja varmuutta omaan tekemiseen.

Vuoden aikana olemme tutustuneet toisiimme ja

Elina on huomannut minun vahvuuteni ja

heikkouteni. Luottamus on tärkeä osa

valmennussuhdetta.

 

Elina on luonteeltaan pirteä, aktiivinen, sinnikäs ja huumorintajuinen. Tällä hetkellä minun lihakset ovat löytyneet ja ne näkyvät! Tämä on ollut kovan työn tulos ja olen ylpeä niistä. Olen kiitollinen Elinalla kaikesta tuesta ja kannustuksesta.


Olen saanut myös palautetta tuntemattomilta, että vau kroppasi näyttää upealta. Se tuntuu hyvältä. Pyrin
myös itse antamaan palautetta ryhmässä ja huomioimaan muiden kehityksen. Tavoitteeni on jatkaa
harjoittelua ja saada vielä parempia tuloksia!

Juha

-

yksilövalmennus

Päädyin Elinan asiakkaaksi, kun extempore kuntosalin pukuhuoneessa tajusin tarvitsevani pt:n, joka auttaa minua saavuttamaan tavoitteeni.

Olemme tätä kirjoittaessa kulkeneet jo vajaan kaksi vuotta yhteistä treenipolkua, kaksi kertaa viikossa tiukasti treenaten. Erityisen tärkeää on ollut seurata kehonkoostumusmittauksella, että suunta on oikea. Mittauksen ansiosta huomasimme,

mikä toimii ja mikä ei.

 

Tavoitteeni eli rasvaprosentin alentaminen ja lihasmassan kasvattaminen ovat haasteellisia asioita, sillä ikää minulla on jo noin 40. Elina on kumminkin sitkeästi jaksanut tsempata ja pohtia konsteja, joilla olemme

päässeet eteenpäin.

Parasta Elinan kanssa treenaamisesta on ollut se,

että joku odottaa salilla sovittuna aikana, joten sinne oikeasti on tullut lähdettyä. Treenit ovat olleet tehokkaita eikä laiskottelemaan ole päässyt, koska Elina on pitänyt

tempoa yllä. Ihmisenä Elina on myös mukavaa

seuraa ja juuri sopiva sekoitus hyvää huumoria ja asiallisuutta.

Salla

-

yksilövalmennus

Täytettyäni 30-vuotta päätin, että hankin itselleni kuntosaliohjelman. Olin harrastanut koko elämäni

aktiivisesti ja tavoitteellisesti kaikenlaista urheilua aina ratsastuksesta pallopeleihin, mutta yhtä

harjoittelumuotoa olin inhonnut –

kuntosalia.

 

Nuorempana koin sen kuolettavan tylsäksi ja iän

myötä huomasin, että tämän lisäksi pelkkä ajatuskin

salille menosta sai minut häpeämään, sillä minulla

ei ollut aavistustakaan laitteiden oikeaoppisesta

käytöstä. Toisaalta pelkäsin, että saisin aiheutettua

väärillä toistomäärillä ja painoilla enemmän

haittaa kuin hyötyä kropalleni.

 

Varovaisuuteeni vaikutti entisestään se, että olin

jo vuosia kärsinyt pahoista niska-hartiaseudun

ongelmista: huonoimmillaan käteni nousivat

ylös vain noin 100°. Olin rampannut ongelmieni

vuoksi lääkärin lisäksi lukuisilla fysioterapeuteilla ja

hierojilla, mutta mikään ei oikein ollut auttanut. Turhauduttuani olooni koin opastetun

kuntosaliharjoittelun viimeisenä

testattavana keinona.

Kaikista personal trainereista päädyin Elinaan

ensisijaisesti hyvien ryhmäliikuntakokemusten

perusteella: Elinan tunneilla oli terve tekemisen

meininki ja ohjaajana hän oli luonnollisen

positiivinen.

 

Saliohjelmalta toivoin liikkuvuusharjoitteita sekä lihasryhmien kannalta kokonaisvaltaisuutta, sillä olin lähtökohtaisesti valmis käymään salilla

muun treenaamisen lisäksi vain kerran viikossa.

 

Näin 4 kk:ta Elinan valmennuksen aloittamisesta

olen ollut erittäin tyytyväinen. Olen saanut tänä

aikana kaksi saliohjelmaa sekä kasan

liikkuvuusharjoitteita muun harjoittelun

ohella tehtäväksi. Saliohjelmat on räätälöity

rajoitteeni huomioiden, mutta toisaalta yläkropan liikkuvuuden kannalta olennaisia lihaksia

vahvistaviksi.

 

Osin vuosien kipuilun ja toisaalta Elinan

tsemppaamisen myötä olen motivoitunut

treenaamiseen ihan uudella tavalla: liikkuvuusharjoitteet ovat nykyään osa jokaista päivääni ja olen huomannut päätyneeni jopa kahdesti viikossa salille. Lihasvoiman

lisäksi minulle tärkein hyöty valmennuksesta on

kuitenkin ollut liikkuvammat kädet. Tämä konkretisoitui hyvin lääkärini todetessa, että kehitys on ollut ihan

huima näin lyhyessä ajassa ilman mitään

lääketieteellisiä operaatioita –

”jatka vaan PT:si kanssa.”      

Yhteystiedot

Ota rohkeasti yhteyttä, jos kaipaat vinkkejä ja apua harjoitteluun. Huippu-urheilijatkaan eivät treenaa yksin!

 

Täytä yhteydenottolomake, 

laita sähköpostia: elina@ptelina.fi

tai soita 0449827071

 

  • Facebook
  • Instagram

© 2020 Personal training ja liikuntapalvelut Elina Kämppi Ky                                                                                                                   

Tietosuojaseloste

Sopimusehdot

Sopimus tarjousasiakkaille